fredag 22. februar 2013

Fornyelse av spisestuestoler: Stol som er oljet og trukket om vs. stol det ikke er gjort noe med

Dette prosjektet holdet jeg på med i fjor sommer. Det er ofte sommerstid jeg har tid til slike større prosjekter. Ryggen på stolene trengte å pusses før jeg oljet stolene. Ikke smart å tørke klær på stolene, nei. Selve pussingen tok jeg ute, resten gjorde jeg inne. Jeg liker gløden treet har fått av oljen. Rapsolje kommer jeg til å bruke mer av. Den brune fargen på stoffet, lett skai, er helt etter mitt hjerte og passer godt inn her hos oss. Vi har en del oransje, grønt og brunt i interiøret. Søler noen på setene nå så er det bare å tørke over med en fuktig klut. Under setet kunne det sett finere ut, men det vises jo ikke, så da går det greit.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar